torsdag 21 mars 2013

Bananpaj med kondenserad mjölk

Hittade en bild på en paj för ett tag. Har sett den i flera olika varianter. Det såg så gott ut så jag var tvungen att testa den.

Så här gjorde jag:

1 pkt digestivekex
75 g smör
1 burk kondenserad mjölk
3st bananer
3 dl grädde
1daim

Koka burken med kondenserad mjölk. Jag kokade min i en och en halv timme. Fyll på vatten vid behov. Låt den svalna.

Mixa kexen och blanda med smöret smält. Tryck blandningen i en paj form. Pressa ut ordentligt. Ställ formen i kylen medans den kondenserade mjölken kokar.

 

Lägg den avsvalnad kondenserad mjölken på digestivebotten. Skiva banan och lägg ovanpå.

 
Vispa grädden och täck bananerna med den. Avsluta med krossad Daim. 

 
Detta var bara så gott så det måste ni prova. Mycket enkelt och göra också. Nu skall jag krypa ner i soffan och njuta av resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar