fredag 29 mars 2013

Grill premiär

Jag och min man träffades under påsk. Det var en väldigt fin påsk så vi hade grill premiär. Så efter det så har vi haft som tradition oavsett vädret att premiär grill under påsk. Det händer ibland att vi tjuvstartar då påsken är väldigt sen!

Grillat är så fantastiskt gått. Denna gången blev det fläskkarré, spetskålsallad med fetaost,  majskolv, baconlindade championer, fetaost crème.


Championerna fyller jag med lite färskost innan jag lindar en bacon skiva runt. Denna gången valde jag en med vitlökssmak.

Fetaost crème
2 dl creme fraich
1 pkt feta
2 vitlöksklyftor
salt och peppar

Smula fetaosten i creme fraichen. Pressa i vitlökarna. Salta och peppra efter smak. Denna röra är så himla god och passar till så mycket. Super enkel att göra med :)

Idag invigdes inte bara grillen utan det blev även första middagen i uterummet. Alltid lika mysigt när man kan sitta där igen. En perfekt start på denna påsk helg! Glad Påsk på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar