lördag 23 mars 2013

Ungsbakad lax med philadelphiaost

Fisk är nog det bästa som finns. Oftast blir det samma fisk här hemma. så jag har surfat lite för att finna lite inspiration. Lax i ugn är aldrig fel. Hittade ett recept på lax med philadelphia ost i ugn hos Jennys matblogg. Det var jag tvungen att testa.

4 port.

4 bita lax
1 knippe sparris
200 g phialdelphiaost
1 dl creme fraich
2 dl grädde
2 msk hummerfond
salt, peppar, cayannepeppar eftersmak
2 dl riven västebotten ost
300 g skalade räckor

Sätt ugnen på 200 C. Koka sparrisen lätt. Lägg laxen i ugnsäker for och lägg ut sparrisen över.


Koka ihop creme fraich, philadelphiaost, grädde och hummer fond. Smaka av med salt, peppar och cayannepeppar. Höll såsen över laxen och strö den rivna osten över. Grädda i ugnen i 40 minuter.

Jag serverade min lax med ny kokt broccoli och en sallad. Det var väldigt gott och detta kommer jag definitivt göra flera gånger!


Ha en underbar Lördagskväll! I kväll tror jag vi satsar på lite Tacos hemma. Har jobbat hela dagen så det känns som lagom ansträngning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar